PRIKRIVANJE NAMERA U RUKOMETU

a

      Ponekad imamo problema sa znanjem kad ga treba primeniti, jer moramo zadovoljiti neke dodatne zahteve koji proističu iz pitanja, kad, kako i šta treba uraditi. Takve probleme možemo uvrstiti u grupu – crnih tačaka igre. Njih ima u svim sportskim igrama. Njihova brojnost može biti jedno od merila vrednosti ekipe. Crne tačke treba najpre prepoznati, označiti ih, i – ne činiti ih.

Najjednostavnija, najprisutnija i možda najcrnja tačka u svim sportskim igrama jeste, kad se u razvojnoj fazi igre lopta prima u – mestu. Naš čuvar nam tada može reći: hvala, sad te imam.

 

Ovde će biti reči o prikrivanju namera u igri, naročito u napadu, kao ključnim činiocem igre.

Navedimo dve varijante vrednovanja znanja, kad je u pitanje prikrivanje namera, sa pozitivnim i negativnim učinkom.

1) Prikrivanje namera skromnog znanja imaće veću upotrebnu vrednost, a otkrivanje će igru

    obezvrediti.

 2) Prikrivanje namera dobrog znanja, imaće maksimalan učinak, a otkrivanjem, učinak će biti

     znatno umanjen, čak do minornosti.

 

Za današnji tzv. savremeni rukomet, karakteristično je upravo zbog neznanja – neprikrivanje

namera, što rezultira neracionalnošću, jalovom igrom i malim učinkom. Tako, danas svi gledaoci „vide“ koji je sledeći potez u igri. Avaj igro! Tu, i tada počinje – rukometni ragbi.

 

 Teoretski, napadač je „samo jedan korak“ ispred branioca. Ali, pošto otkriva svoje namere, onda je duel , „u punom dodiru“. Uopšte, loše kretanje je preduslov i predsignal lošoj organizaciji igre.

Ako na opisan, neracionalan način igraju sva tri beka (a igraju), pa jos i ne sarađuju sa krilima (čak ih ni ne pogledaju), a uz to, sve akcije su usmerene prema penalu, gde je odbrana njjača, to vodi u – gubitničku igru.

Nažalost, na opisan način danas igraju skoro sve ekipe (bar 90%), pa onda odlučuju; nijanse, nadahnuće pojedinaca, sreća, slučajnost, sudije…..

Ponovimo, ovako danas igraju (skoro) svi. Treba dakle, iskoračiti iz ove  opisane kolotečine.

 

Kako prikrivati namere (da bi lakše dali gol)

M o r a  se naučiti igrati, boreći se za prostor i vreme, poštujući zakonomernosti nauke – fizike,

njene grane – kinetike. Znači, moramo što više znanja znati, ali i znati kako ga oploditi.

 

Današnjoj igri nedostaju:

  1) Najpre, namerno prikazivanje lažnih namera u pripremnoj fazi igre

  2) Igru voditi  kroz tri faze igre

  3) Primenjivati varke pogledom, pokretom, kretnjama

  4) „Preskakanja“ loptom

  5) Povratne lopte

  6) Odstupni koraci

  7) „Razvlačenje“ zone

  8) Dubina i maksimalna širina napada

  9) Igrati sa svih 6 igrača

10) Izbegavati prekide igre u napadu

11) Nastojti osloboditi se svog čuvara ili, namerno ga „vezati“ za sebe

12) „Privlačenje i vezivanje“ za sebe čuvara primaoca (moje) lopte

      Pomenuti navodi  m o r a j u  se naučiti, jer to je racionalan zahtev sadržajne igre.

 

Z a k l j u č n e   p r e p o r u k e

 

 1) Početnu, mala prednost ekipe sa loptom, od 1 koraka, moramo naučiti uvećavati, da bi stekli                  

     što veću prednost u vremensko-prostornom vođenju napada.   

 2) Moraju se znati prikrivati namere

 3) Korisna alternativa; Čak, i ne moramo uvek forsirati realizaciju neke varijante napada jer, ako            

    igramo prikrivajući namere, uključivši sve igrače, protivnička zona negde mora „pući“, ili neko

    u njoj mora zakazati

 4) Moramo izbegavati crne tačke u igri

 5) Moramo uvažavati nepisana pravila igre

 6) Moramo igru voditi – snagom uma

 7) „Bitka“ za prostor i vreme, može se samo znanjem dobiti

 8) Odnos snaga u igri:

    znanje(+) : neznanju(-) + pogrešno znanje = 1:2 ( poraz igre)

    Potencijalno znanje može se pretvoriti u neznanje, ako u igri ne prikrivamo svoje namere

  9) Sve sadržaje rada moramo označiti sa : šta se  m o r a  znati, šta  t r e ba  znati, a šta je

      p o ž e l j n o   znati.

10)Rezultati utakmica nepogrešivo tačno govore šta i kako smo radili.  Sve ostalo su – zablude.

 

Komentariši