KAKO IGRA BARCELONA

 

Fudbaleri Barcelone igraju kao što niko od nastanka ove igre nije igrao jer, niko i nije imao ovakav pristup igri, niko je nije doživljavao na ovaj način. Nažalost, predugo se čekalo da  nam neko prikaže ovu najpopularniju igru na ovako dopadljiv način.

 

 Prikazane igre ostvaruju zahvaljujući

  1) Pre svega – igri glavom, zdravom ljudskom razumu (sensus communis), odakle sve polazi,

  2) racionalnosti u radu jer su,

  3) shvatili suštinu igre (borba za prostor i vreme),

  4) maksimalno se koriste (upotrebljavaju) sposobnosti igrača, koje su izgrađene osmišljenim i 

      stručnim radom, u čemu su bolji od svih rivala,

  5) ispoljavaju visoke moralno-voljne, psiho-motorne i tehničko-taktičke sposobnosti.

  6) svesni su značaja svojih vrednosti i sposobnosti,

  7) maksimalno su odgovorni u svakom pogledu,

  8) ispoljavaju svesnu disciplinovanu poslušnost,

  9) imaju bezgranično poverenje u nadređene u klubu,

10) svesni su prolaznosti svega, pa žele “da ovo” traje što duže.

 

Odlike njihove igre

  1)  Poštovanje zakonomernosti u borbi za prostor i vreme (nauka: fizika – kinetika),

  2)  poštovanje nepisanih pravila igre,

  3)  skoro da nemaju crnih tačaka u igri,

  4)  stremljenje jednostavnostima akcija,

  5)  savremena organizacija racionalne igre,

  6)  igrajući široko (od auta, do auta) “traže” priliku za dubinsko utrčavanje iza leđa odbrane,

  7)  svi se kreću pravovremeno i duboko napred – nazad,

  8)  brzo se “otkrivaju” ( čak 2-3 igrača)

  9)  sve njihove lopte “pasu”, nema skakutavih i visokih, koje su – svačije i ničije,

10)  besprekorno vrše primo-predaju lopte,

11)  minimalno zadržavaju loptu (1 dodir)

12)  ne “siluju” loptu,

13)  primenjuju sistem igre “ti, pa ja”,

14)  primaju loptu u kretanju,

15)  svi trče (igraju) – “za dvojicu”,

16)  maksimalno igraju svih 90 minuta,

17)  teško ih je faulirati (prekinuti igru), jer se brzo oslobađaju lopte (1 dodir),

18)  kad izgube loptu, čak i po 3 igrača “kidišu” na protivnika sa loptom,

19)  za njih postoji samo faza napada (uvek napadaju),

20)  toliko puno trče, da ih prividno ima – više,

21)  mogli bi igrati protiv bilo koje reprezentacije i – pobedili bi ih,

22)  mogli bi odigrati i dve utakmice zaredom, toliko su moćni.

 

Polazišta njihovih igara 

  1)  Imaju dobra opredelenja za osnovnu koncepciju igre (OKI),

  2)  imaju dobro osmišljene programe u službi OKI,

  3)  tehnički pragmatizam stavljaju u službu funkcionalnog racionalizma,

  4)  evidentna je visoka motivisanost svih igrača,

  5)  dobra obučenost igrača za igru na svim mestima,

  6)  bez dileme: najpre su otklonili greške, zatim unapređuju igru,

  7)  već pre početka utakmice vode sa 1:0, što demorališe i destimuliše protivnika,

  8)  nesumljivo je, da dobar stručni rad daje rezultate,

  9)  dobro radeći, u svemu su bolji od rivala,

10)  jedna reč objašnjava njihove uspehe: znanje.

 

Objašnjenje  

Kako sam prepoznao igru fudbalera Barcelone.

 

Sve sportske igre imaju mnogo zajedničkih karakteristika i zahteva. O tim zahtevima publikovao sam 2002.g. priručnik „Temeljna i racionalna obnova rukometa“, a i objavljujem sportske priloge na Bloger-u (vunik.blogger.ba).

U knjizi i prilozima na Blogeru ukazujem na greške u sadašnjem načinu igre kao i na njihove uzroke, ali ukazujem i na to, kako bi trebalo igrati. Zalažem se za novi, razumniji pristup sportskim igrama, kako bi bile lakše i brže za učenje i dopadljivije za gledanje.

 

Zadovoljstvo mi je što najzad neko igra onako kako to i ja zamišljam.

Poenta je u shvatanju suštine igre, iz čega proizlaze sva dobra rešenja u ovoj oblasti rada.

 

Ako građanske škole imaju primaran zadatak, da nauče učenike da razmišljaju o onome što rade, zašto bi to bilo uskraćeno sportistima. To znači, da presudnu ulogu uvek imaju – učitelji.

O tome, na drugom mestu.

Komentariši